Ericsson ConsumerLab представили результати дослідження «10 найпопулярніших трендів серед споживачів». Опитавши понад 5000 «просунутих» користувачів сучасних технологій у різних містах світу (серед яких Лондон, Мехіко, Москва, Нью-Йорк, Сан-Франциско, Сан-Паулу, Шанхай, Сідней та Токіо, Йоганнесбург), спеціалісти відзначили 10 найпомітніших тенденцій.
За свідченням соціологів, результати представляють приблизно 30 млн людей, однак їх можна вважати такими, що визначають світові тренди і вектори. Один із найважливіших запитів користувачів – очікування від цифрових пристроїв людської реакції. Наприклад, розпізнавання жестів, інтонації голосу, міміки, реагування на дотик…
Отже, ТОП-10 споживчих трендів 2018 року, за версією Ericsson ConsumerLab:
1. Тіло як інтерфейс
Більшість користувачів інтелектуальних голосових помічників розраховують на можливість використання жестів, емоцій, інтонацій голосу і дотиків для взаємодії з пристроями. Дві третини опитаних вірять у те, що приблизно за три роки з гаджетами можна буде спілкуватися так само, як із людьми.
2. Розширені можливості слухання
Виробники смартфонів прибирають звичні роз’єми для навушників, змушуючи користувачів переходити на використання бездротових. 81% опитаних вірять, що вже за п’ять років навушники можна буде не виймати з вух навіть для підзарядки. 63% користувачів хочуть, щоб навушники мали функцію перекладу з однієї мови на іншу в режимі реального часу, а 52% бажають, щоб вони блокували хропіння членів сім’ї.
3. Вічні новачки
30% опитаних не встигають стежити за розвитком технологій, і це викликає в них стрес і відчуття безпорадності. Однак при цьому 55% відзначають, що саме нові технології дозволяють отримувати нові знання, необхідні їм для роботи. Особлива роль належить інтернету: на думку 46% респондентів, він дозволяє як швидко отримувати нові знання, так і скоріше забувати вивчене.
4. Соцмережі перетворюються у ЗМІ
Соціальні медіа, що починалися як майданчик для спілкування, все частіше використовуються для трансляції особистих думок користувачів з великим числом підписників. 55% опитаних впевнені в тому, що соцмережі використовуються для просування ідей і думок в інтересах тієї чи іншої групи впливу. Приблизно половина респондентів вірить, що штучний інтелект можна використовувати для перевірки достовірності новин і фактів, які з’являються в соціальних мережах.
5. Занадто розумна реклама
40% користувачів готові терпіти рекламу в обмін на безкоштовні послуги, а 60% хочуть блокувати небажану рекламу за допомогою штучного інтелекту. Тим часом, технології доповненої віртуальної реальності, що використовуються в рекламі, з часом можуть замінити собою рекламовані товари і послуги. Наприклад, може статися так, що людина буде задовольнятися добре зімітованим віртуальним пляжем замість поїздки на справжнє море.
6. Дивацтва спілкування
50% опитаних вважають, що неможливість відрізнити людину від робота здається їм дивною і лякаючою перспективою. 40% також з побоюванням ставляться до того, що смартфони зможуть реагувати на настрій користувача.
7. Святкове життя
32% опитаних, серед яких студенти, вважають, що їм не потрібна робота як сенс життя. 40% хотіли б, щоб замість них працювали роботи. 49% висловили інтерес до базового доходу, а третина вважає нормальним не працювати до тих пір, поки у них є хоча б мінімальні засоби до існування.
8. Життя у фотографії
Половина опитаних хоче мати смартфони, що знімають фотографії в 3D. На думку 75% респондентів, за 5 років технології віртуальної і доповненої реальності дозволять заново проживати сфотографовані на телефон моменти. Для повноти відчуттів 55% користувачів AR і VR хочуть мати рукавички або взуття, що дозволить взаємодіяти з віртуальними об’єктами, що зображені на фотографії.
9. Літаючі таксі та велосипеди
Дорожній трафік − проблема всіх мегаполісів, і вирішити її споживачі сподіваються за допомогою літаючих таксі: інтерес до цього засобу пересування проявили 40% опитаних. 39% вважають, що в їхньому місті необхідні спеціальні повітряні дороги для дронів і літаючих засобів пересування. Правда, при цьому 38% побоюється падіння дрона на голову.
10. Заряджене майбутнє
Необхідність мати постійний доступ до джерел енергії та інтернету для безлічі користувачів та пристроїв формує потребу в інноваційних джерелах живлення. До того ж, ці джерела повинні бути мобільними. Більше 80% опитаних вважає, що за п’ять років з’являться акумулятори, які повністю вирішать проблему з необхідністю постійної підзарядки пристроїв.