Соціальні мережі – відносно нова концепція. Попри швидке застосування цих платформ B2B-компаніями, існують сумніви та занепокоєння стосовно того, чи впливають соціальні медіа на залучення клієнтів сегменту B2B.
B2B-кампанії не орієнтовані на підприємства, їхня цільова аудиторія — профільні спеціалісти та керівники, які ухвалюють рішення. Якщо для маркетологів B2C соціальні мережі — надійний інструмент для зосередження уваги цільової аудиторії на емоціях і відчуттях, то маркетологи B2B можуть використовувати таку ж тактику для спілкування з людьми на професійному рівні, щоб розширити вплив бренда, розповісти свою історію та супроводжувати клієнта впродовж його «подорожі покупця».
Використання соціальних мереж для спілкування та обміну цінною інформацією сприяє тому, щоб бренди та компанії позиціонувались як лідери у своїй галузі, а також створює довіру між потенційними замовниками та клієнтами. Попри те, що для ефективного використання соціальних мереж у B2B-маркетингу потрібен час, зараз цей механізм — стандартна частина всього комплексу маркетингу.
Сучасні засоби керування соціальними мережами разом із інструментами CRM дають змогу автоматично відстежувати активність та ефективність кампанії у соціальних мережах. Вимірювання ключових показників ефективності, таких як кліки, перегляди, коментарі, вподобання, поширення, допомагає оцінити успіх залучення цільової аудиторії.
Панелі соціальних мереж дають змогу контролювати маркетингові канали, точно відстежувати результати й визначати ефективність і рентабельність медіа-кампаній.
Отримані дані та аналітика дають краще розуміння того, який контент цікавить клієнтів.
Крім того, за допомогою інструментів соціальних мереж можна в режимі реального часу коригувати будь-яку інформацію та контент для задоволення потреб клієнтів.
Пам'ятайте, що кампанії у соціальних мережах, які хоч і не забезпечують високий показник ROI, все ж можуть бути дуже корисними. Маркетологи B2B можуть отримати багато зиску навіть від неефективних ініціатив у соціальних мережах. Соціальні медіа дають можливість збирати інформацію про проблеми клієнтів та генерувати контент, який допоможе у їхньому вирішенні. Це сприяє швидкому й ефективному отриманню відгуків клієнтів і врахуванню їхньої думки.
Раніше традиційні засоби медіа відігравали важливу роль у просуванні бренда. Соціальні мережі підтримують цю модель, а компанії створюють контент безпосередньо для публікації у соціальних мережах. Чому? По-перше, соціальні мережі більш економічно ефективні, якщо порівняти із традиційними медіа-засобами. По-друге, соціальні мережі більш гнучкі та інтерактивні, вони надають потужний спосіб перевірки повідомлень і контенту.
Для прикладу: компанія створює маркетингове відео, а потім розміщує його у соціальних мережах. Співробітники відстежують активність і відгуки клієнтів. Коригування здійснюються на основі зворотного зв'язку, при цьому оптимізоване відео використовується за допомогою традиційних медіа-каналів. По суті, соціальні мережі можуть виступати як «фокус-група» нового типу, що дає змогу маркетологам взаємодіяти із цільовою аудиторією як ніколи раніше.
У межах інтегрованого маркетингового плану соціальні мережі відіграють ключову роль у підтримці лідогенерації.
Соціальні мережі корисні на кожному етапі «подорожі покупця»; вони надають інформацію для розуміння суперечливих моментів і не тільки.
Щойно лід (потенційний клієнт) виявить інтерес до придбання продукту, соціальні мережі слугуватимуть інструментом взаємодії з клієнтами — платформою, де можна відповідати на запитання клієнтів, обмінюватися досвідом і зрештою допомагати клієнту ухвалювати рішення щодо покупки.
Продаж може бути завершено, але відносини з клієнтами тільки починаються. Соціальні мережі можуть відігравати важливу роль у посиленні адвокації клієнтів. Як клієнти, вони вже взаємодіють із вашою компанією та брендом. Використовуйте соціальні мережі, щоб надавати підтримку, відповідати на запитання та повідомляти нову і релевантну інформацію. Для покращення відносин із клієнтами соціальні мережі допоможуть знайти специфічні рішення зі здійснення перехресних продажів і підняття їхньої суми.
Це правда, що підприємства мають використовувати обмежену кількість соціальних платформ для взаємодії. Facebook, Twitter і LinkedIn — оптимальні варіанти для B2B, але чимало маркетологів шукають інші, менш поширені соціальні медіа для специфічних потреб маркетингу.
Зокрема, це можуть бути навчальні відеоролики на YouTube, зображення нового продукту в Instagram або Pinterest, аудіозаписи вебінарів на SoundCloud або презентації для клієнтів на SlideShare.
Під час розробки контент-плану порівняйте можливості зазначених платформ із цілями бізнесу й особливостями цільової аудиторії. Таким чином можна віднайти соціальну платформу, яка ідеально узгоджується з потребами компанії й стратегією ведення активності у соціальних мережах.
Експерти, які ухвалюють рішення в галузі B2B, формують спосіб, у який здійснюється керування підприємством. Вони використовують соціальні мережі для бізнесу. Вони шукають нові рішення. Вони співпрацюють із брендами. Вони діляться новою інформацією. Залучайтеся до кожного етапу цієї взаємодії.