2018-й рік подарував геймерам такі фантастичні ігри, як «Людина Павук», God of War, Detroit: Become Human і багато інших. Коли граєш в одну з них, то в голові тільки одна думка – це точно гра року.
Авторитетна церемонія The Game Awards 2018, обрала God of War як гру року, але найбільшу кількість нагород отримала саме Red Dead Redemption 2: краще оповідання, кращий музичний супровід, кращий дизайн звуку, краща акторська гра (Рoджеp Kлapк у ролі Артура Моргана). Цікавий факт – Rockstar Games забороняє дублювати діалоги іншими мовами, тож шанс насолодитися грою Рoджеpа Kлapка буде в гравців у всьому світі (за субтитри теж відповідає виробник — і їхній переклад напрочуд якісний).
До 1899 року епоха бандитів добігала кінця. Америка перетворювалася на країну законів. Навіть Дикий Захід вдалося приборкати. Банда Датча ван дер Лінде після невдалого пограбування в Блекуотер змушена тікати від законників спочатку до засніжених лісів, а згодом через нестачу їжі в теплі краї до внутрішніх земель поблизу Валентайна.
Головний герой гри — Артур Морган, права рука Датча і найкращий стрілок у банді. Життя банди не вписується в штампи — це не безладний уклад зграї волоцюг, а повноцінне село на колесах (табір) зі спільним побутом, бюджетом і веденням господарства. У кожного жителя є обов’язки: натаскати води, наколоти дрова, заготовити сіно, доглянути за тваринами, полювання, риболовля, прибирання тощо. Харчуються всі разом, готуючи з того, що здобудуть. Найчастіше це юшка з м’яса та овочів — щось ситне й просте (один раз на день). Керують табором Датч і Хозія. Ґаздує міс Грімшо. Є «спільна каса» й непорушні принципи моралі.
Гра з перших хвилин дивує кінематографічністю й неймовірним опрацюванням деталей. Кілька прикладів: зміни довкілля відбуваються точнісінько як у житті — світанки, сутінки, захід сонця, дощ, хуртовина; сліди черевиків довгий час не зникають, а навколо них утворюються калюжі; із гілок падає сніг; у героїв просвічуються на сонці вуха тощо. До того ж сцени реалістичні, а деякі навіть занадто натуралістичні — процес білування тварин, випорожнення коней, розтрощення черепа.
Гра не кваплива, але швидко занурює в атмосферу Дикого Заходу. За тих часів життя було повільнішим. Пролог приголомшує дальністю промальовування магічного снігу, стежин, анімацією персонажів із урахуванням їхньої статури й характерів.
Rockstar Games із якимось абсолютно неймовірним завзяттям пропрацювала місії, наповнюючи їх атмосферними діалогами і сценами, що виринають у думках. Так все зроблено талановито і з любов’ю, що геть зрозуміло, чому на створення гри знадобилося понад п’ять років.
Механіка гри досить стандартна — більшу частину часу необхідно скакати на коні з пункту А в пункт Б, брати участь у перестрілках і бійках, спілкуватися з іншими членами банди й випадковими персонажами. Однак творці доклали зусиль, тож кожна місія має відмінності й унікальні елементи. Діалоги — змістовні, глибокі, розкривають характери та наміри персонажів.
Крім цього, у грі є маса побічних сюжетних ліній, квестів і міні-ігор, наприклад, риболовля, полювання й білування тварин, покер, блекджек, «філе в п’ять пальців» (гра з ножем), доміно тощо.
Можна прокачати зброю, коней, зачіску; удосконалити умови життя табору; придбати одяг, сигарети, ліки; прийняти ванну за додаткову плату в пристойному місці.
Додаткової інтриги додає нелінійність і відкритість світу — випадкові події обертаються сюрпризами, а їхній результат безпосередньо залежить від ухвалення рішень самим гравцем.
Причому всі події зрештою складаються в окремий сценарій так, що в результаті маємо три різних кінцівки всієї гри.
Безпосередньо вони залежать від шкали честі й гідності Артура, на яку впливають його вчинки й ухвалені рішення у різних ситуаціях, починаючи від допомоги друзям чи випадковим перехожим, кількості правопорушень, наприклад, вбивств випадкових незнайомців, ставлення до коней тощо.
Музика в Red Dead Redemption 2 — невід’ємна частина задуму творців. Іноді саундтреки чітко підібрані під сцени, а часом лише доповнюють їх. Але у будь-якому разі подання композицій має допомогти перейнятися настроєм героїв і викликати необхідні емоції. За стилем більшість треків, які звучать у салонах або в таборі банди, — раннє кантрі, вони часто лунають у вестернах для передавання атмосфери Дикого Заходу.
Для найбільш напружених сцен звукорежисери обрали творчість композитора Енніо Морріконе.
Під час пересувань героя звучить пісня D`Angelo — трохи сумний саундтрек, який відображає самотність і втому героя, а завдяки м’яким гітарним партіям він дає змогу трохи розслабитися або підбадьоритися.
Не оминули розробники з Rockstar й інший звуковий супровід. Від будь-яких дій у грі можна почути максимально реалістичні звуки, зокрема постріли, спів птахів, тупотіння копит коней, міська метушня або спокій лісу. Повної тиші, як і в реальному житті, не знайти.
Red Dead Redemption 2 — це RPG з відкритим світом, де можна насолоджуватися неймовірними пейзажами, різноманіттям флори і фауни, цікавими історіями та несподіваними пригодами. Гра не зовсім схожа на класичну RPG, але це робить її унікальною.
У деяких сценах у гравця немає можливості обирати, адже їхня ціль показати, що світ RDR2 живе не навколо головного героя, а має свої проблеми. І навіть якщо головного героя не буде поруч, то певні події все одно стануться. Наприклад, замість гарного й тихого ранчо герой знайде тіла вбитих фермерів і спалені хати. Замість фотографа, який розкрив би ланку цікавих квестів, розтрощений фотоапарат і пошматоване тіло. І цих сценаріїв безліч. Тому в цю гру хочеться грати знову і знову, щоб побачити як усе могло змінитися, якщо герой ухвалить протилежне рішення. Ця гра — однозначно одна з тих, що затягує й закохує. Орієнтовний час проходження основного сюжету — 60 годин. Повне проходження (100 % отримання всіх досягнень) — 200 годин. Онлайн-проходження — необмежене.