Мережеві технології в освіті: інструменти для створення стабільного цифрового середовища TP-Link

Головна Часопис Мережеві технології в освіті: інструменти для створення стабільного цифрового середовища TP-Link
16.10.2025

Основні етапи побудови комп’ютерної мережі на базі сучасних рішень TP-Link. Війна також загострила необхідність доступу до інтернету в закладах освіти та укриттях: надійна мережа є запорукою прогресивного навчального процесу й допомагає розв’язати певні безпекові питання.

Цифрові технології вже давно та глибоко інтегровано в повсякденне життя, й освітній процес не є винятком. За пандемії COVID-19 особливо гостро постало питання щодо необхідності побудови й модернізації комп’ютерних мереж, змотивувавши заклади освіти в усьому світі перейти на дистанційну форму навчання. Зокрема, українські школи та ВНЗ мали швидко впоратися з проблемою доступу до інтернету, і як результат – почали масово використовувати різні «домашні» wi-fi-рішення. Такий підхід хоч і виявився робочим, але був тимчасовим «латанням дірок», а не дієвим рішенням з побудови якісної та стабільної комп’ютерної мережі.

Завдання, які розв’язує комп’ютерна мережа в закладах освіти

  • Доступ до навчальних матеріалів. Учні та вчителі можуть використовувати онлайн-­ресурси, електронні підручники та освітні платформи, що розширює можливості і робить навчальні матеріали доступними повсякчас.
  • Спільна робота. Учні мають змогу працювати над проєктами онлайн, а вчителі – проводити дистанційні уроки та консультації. Це ­особливо важливо під час гібридного або дистанційного навчання.
  • Контроль. Крім моніторингу та фільтрації інтернет-­контенту, за допомогою продуманої мережі можна організувати відеоспостереження, що дасть змогу моніторити події в школі або ВНЗ, контролювати доступ до будівлі та зберігати відеоматеріали.
  • Безпека. Встановлення точок доступу Wi-­Fi в укриттях дасть змогу учням підтримувати зв’язок із батьками, службами екстреної допомоги й отримувати актуальну інформацію (в укриттях треба встановлювати точки доступу, які пристосовано для роботи за умов великої кількості підключень).

Проєктування та топологія комп’ютерної мережі

Перед створенням ­мережі необхідно ретельно спланувати її архітектуру. Найпоширенішою топо­логією для навчального закладу є «зірка» або «дерево», оскільки вони передбачають можливість легко розширювати мережу та швидко усувати можливі несправності.

Ключові вимоги до мережі в освітньому закладі

  • Масштабованість. Мережа має передбачати можливість розширення (додавання нових пристроїв, класів тощо). Для розв’язання цього завдання ліпше використовувати саме керовані комутатори, адже вони надають змогу легко адмініструвати сегменти мережі.
  • Продуктивність. Застосування гігабітних комутаторів і точок доступу Wi-­Fi 6 збільшує швидкість передавання даних і мінімізує затримки в мережевих підключеннях.
  • Безпека. Використання VLAN дає змогу розділити трафік викладачів та учнів, а в разі необхідності забезпечити гостьовий доступ, наприклад, для батьків. Брандмауери та DPI допоможуть фільтрувати заборонений контент.
  • Надійність. Застосування маршрутизатора з кількома WAN-портами (для ­резервного інтернет-­каналу) гарантує безперебійність доступу до мережі, навіть у разі виникнення аварійної ситуації в основного провайдера.
  • Просте керування. Централізоване керування мережею через контролер надає змогу мережевому адміністратору швидко та зручно керувати й налаштовувати мережеві пристрої як локально, так і віддалено (через хмарний доступ).
  • Інтеграція з іншими системами. Сучасна комп’ютерна мережа – це не лише доступ до інтернету, але й основа для безпекових систем, як-то відеоспостереження або системи оповіщення.

Типова топологія мережі навчального закладу

Рішення TP-Link Omada

Надійним і функціональним обладнанням для побудови мережі в школі чи ВНЗ є TP-Link Omada.

  • Маршрутизатор: TP-Link Omada ER605 або ER7206 – надійні та функціональні рішення з кількома портами WAN, підтриманням балансування навантаження, VPN і керуванням через хмару.
  • Комутатори: оптимальним вибором для ­навчальних закладів є пристрій серії Omada рівня Smart (SG2000) або Management L2/L2+ (SG3000) – це керовані комутатори з підтриманням VLAN.

  • Точки доступу Wi-­Fi: для коридорів і класів згодяться моделі EAP225/EAP245 (базовий варіант) або EAP610/EAP650 (швидші та сучасніші рішення). Для актових залів і бомбосховищ треба використовувати точки доступу, які пристосовано для роботи за великої кількості одночасних підключень, зокрема EAP620 HD або EAP265 HD (HD – «high density»). І, звісно, для вуличних спортивних майданчиків вдалим вибором стануть зовнішні точки доступу EAP610-Outdoor або EAP225-Outdoor із рівнем захисту від вологи та пилу IP67. Рішення TP-Link Omada серії EAP забезпе­чують стабільне підключення, зрозуміле централізоване керування, гостьові мережі та підтримання великої кількості клієнтів.
  • Контролер керування: Omada OC200/OC300 або програмний продукт Omada SDN Controller необхідно використовувати для централізованого адміністрування; рішення надають змогу керувати всією мережею як локально, так і віддалено (через хмарний сервіс).

Рішення для відеоспостереження TP-Link VIGI

Інтегрування засобів відео­спостереження – ефективний спосіб підвищити рівень безпеки учнів, викладачів і гостей навчального закладу. Рішення TP-Link VIGI дає змогу побудувати надійну й доступну систему відеоконтролю.

  • Камери відеоспосте­реження: VIGI C440 (внутрішня) і C340/C540 (зовнішні) із функцією нічного бачення і виявлення руху.
  • NVR-реєстратори: VIGI NVR1008H та NVR1016H підтримують віддалений доступ через хмару та зберігають записи з камер спостереження.
  • Налаштування зон спостереження: обладнання VIGI забезпечує можливість ефективно контролювати входи, коридори, спортивні зали, вуличні спортивні майданчики та прилеглу територію.

Інтегруючи обладнання VIGI, можна створювати комплексні та універсальні системи відеоспостереження, які пристосовано до індивідуальних потреб кожного навчального закладу.

Побудова комп’ютерної мережі в школі або ВНЗ – це складний, але важливий процес, який вимагає ретельного планування та уваги до деталей. Якісно спроєк­тована й безпечна мережа гарантує ефективне використання цифрових технологій в освітньому процесі, підвищує якість навчання і спрощує адміністрування шкільної інфра­структури. Не менш важливим аспектом є і фізична безпека учнів і персоналу. Відеонагляд, контроль доступу, зв’язок у сховищах тощо – необхідні елементи мережевої інфраструктури.

Реалізувати всі ці завдання допоможе обладнання TP-Link корпоративного рівня Omada та VIGI.

Товари з публікації
код товару: VIGI-NVR1008H-8MP
9999 грн*
є в наявності
TP-Link VIGI NVR1008H-8MP – це 8-канальний мережевий відеореєстратор із підтримкою PoE+, призначений для професійних систем відеоспостереження. Він забезпечує високу якість запису та зручність керування, що робить його відмінним вибором для малого та середнього бізнесу.
код товару: VIGI-NVR1008H
3999 грн*
є в наявності
VIGI восьмиканальний мережевий відеореєстратор. Цілодобовий запис: автоматичне збереження до 10 ТБ відео з підключених камер (жорсткий диск в комплект не входить). Онлайн-перегляд восьми каналів в реальному часі: чітке зображення з роздільною здатністю до 5 МП і вісім каналів дозволять розглядати все, що відбувається з будь-якого ракурсу. Синхронне відтворення: одночасне відтворення з чотирьох камер, збільшення швидкості відтворення і пошук подій для швидкої навігації по відзнятим матеріалами.
код товару: VIGI-NVR1016H
4599 грн*
є в наявності
VIGI 16-канальний мережевий відеореєстратор. Автоматичне збереження до 10 ТБ відео з підключених камер (жорсткий диск в комплект не входить). Чітке зображення з роздільною здатністю до 8 МП і 16 каналів дозволять розглядати все, що відбувається з будь-якого ракурсу.
Меню
Каталог товарів
Каталог товарів