Для безпечного зберігання пального використовують спеціальні каністри, що відрізняються за формою, комплектованням та об’ємом. Найпоширенішими й затребуваними є каністри об’ємом 10 і 20 літрів.
Каністри виготовляють із різних матеріалів, з-поміж яких є: пластикові, поліуретанові, поліетиленові, металеві. Кожна має свої переваги, одна з яких полягає в ціні, інша – в якості.
Полімерні (пластикові) каністри – сучасна альтернатива металевим виробам. Для уточнення: пляшки для води виготовляють із PET-пластику, а якісні каністри – тільки з HDPE-пластику.
HDPE (high-density polyethylene) – поліетилен високої щільності. Він абсолютно безпечний, не пропускає пари пального, не вступає в хімічну реакцію та не розчиняється пальним. Завдяки спеціальним домішкам, що додають, воно не накопичує статичний заряд. Вага такої каністри значно менша за металеву, вона зручна в експлуатації і не іржавіє.
Аби не виникало труднощів на АЗК, пальне потрібно заливати в каністри, що мають відповідну позначку. Це закріплено законодавством*, де зазначено, що дозволяється відпускати нафтопродукти (крім газу нафтового скрапленого) в тару споживача, зокрема металеві каністри та каністри з полімерних матеріалів, які призначені для зберігання нафтопродуктів і на яких нанесено відповідне маркування.
21-127-950 Каністра для палива NEO Pressol, 20 л, первинний пластик HDPE, армійська, міцна, гнучкий слив, вага 1.45 кг, оливковий
Розділяючи за ціновою категорією, найякісніші каністри мають маркування UN (ООН), сертифіката ємностей для небезпечних вантажів. Така позначка свідчить, що каністра відповідає вимогам міжнародних регламентів щодо перевезення небезпечних вантажів і пройшла необхідні перевірки відносно падіння, штабелювання та тиску парів рідини.
Дві армійські каністри для пального 21-127 та 21-127-950 — мають однаковий об’єм, форму та розмір. Однак їхня вартість відрізняється на понад 30 %. Це зумовлено лише сировиною, з якої їх виготовлено. Для виробництва каністри 21-127-950 використовують первинний гранулят HDPE, що дає змогу довго зберігати пальне без остраху, що воно може вступити в хімічну реакцію з пальним***.
Моделі укомплектовано зливною трубкою, яку можна заховати в каністру. Це захистить машину від крапель пального, які можуть стікати з лійки, та запаху бензину в автівці. Також це й економія на придбанні лійки, місці її зберігання та транспортування.
Пробка каністри повинна бути герметичною та мати бензостійкий гумовий ущільнювач, який не розбухне від постійного контакту з пальним.
Також не варто недооцінювати ручку каністри. Вона має бути зручною й без гострих граней. Поки каністра порожня, тримати її легко та просто. Однак під час першої заправки ви відчуєте всі ергономічні прорахунки, якщо вони є.
*Постанова Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. № 1442 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1159)
**Схвалений ООН код паковання позначається маркуванням: un 3H1/Y/150/..../CZ/PRES-IMET 1228.....
***Є відгуки, що пластик тече і пропускає запах бензину, вступає в хімічну реакцію з пальним, впливає на термін служби деталей автомобіля або іншої техніки з двигуном внутрішнього згоряння. Найчастіше такі відгуки стосуються лише каністр низької цінової категорії.