У час, коли дані для організацій є критично важливими, необхідно забезпечити їх надійне збереження. Недавній збій у світовому кіберпросторі, який вплинув на більш як 8,5 млн пристроїв в усьому світі, вкотре актуалізував і виявив вразливість багатьох кампаній, нагадавши, що «катастрофу» може бути спровоковано не війною або стихійним лихом, а найімовірніше кібератакою чи банальною людською помилкою.
Основні втрати спричинено зупинкою IT-систем, що призвело до приблизно 5 000 затримок і скасування понад 45 000 авіарейсів. Це вплинуло на роботу великих авіакомпаній, як-то American Airlines, Delta Air Lines та United Airlines. Також постраждали великі фінансові установи, які мали суттєві труднощі з виконанням транзакцій, що зумовило затримки під час оброблення платежів і переказів. Як наслідок, це призвело до значних збитків для банків і трейдерів в усьому світі. Наслідки «відчули» й телекомунікаційні компанії та медіа, сектор охорони здоров’я та інші. Зокрема, уряди й компанії багатьох країн повідомляли про значні перебої в роботі своїх систем, що призвело до затримок або ж і взагалі припинення обслуговування клієнтів.
За оцінками експертів, тільки в США 500 найбільших компаній зазнали збитків приблизно на $5,4 млрд. Зазначений інцидент виявився одним із найбільших за останні роки, охопивши всі континенти й тисячі компаній. Цей збій паралізував діяльність багатьох глобальних бізнесів, вплинувши на всі процеси – від повсякденних операцій до довгострокових стратегічних ініціатив. Масштаб наслідків засвідчив критичну істину: багато організацій не готові до таких масштабних інцидентів.
Процес відновлення після збоїв займав кілька днів через необхідність ручного втручання для перезавантаження кожного окремого комп’ютера, що було особливо складним для компаній із великою кількістю пристроїв. З огляду на це, надійні рішення для відновлення після катастроф і забезпечення безперервності бізнесу на кшталт Zerto, a Hewlett Packard Enterprise company є вкрай необхідними.
Нерегулярне тестування планів відновлення. План відновлення є ефективним лише настільки, наскільки регулярно він тестується. На жаль, багато бізнесів не здійснюють регулярне, всебічне тестування своїх планів відновлення після катастроф, а деякі – взагалі про це не дбають. Недавній інцидент виявив прогалини в системах відновлення, які не було виявлено через нерегулярне, нечасте тестування або цілковите нехтування цим процесом.
Складність і фрагментація. Керування численними, розрізненими системами для захисту й відновлення даних може призвести до неефективності та підвищення ризиків. Інцидент продемонстрував, що організація зі складними, фрагментованими рішеннями потребує більше часу для відновлення.
Недооцінювання вартості простою. Справжня вартість простою – це дещо більше, аніж безпосередньо фінансові втрати, адже спричиняє втрату репутації в довгостроковій перспективі та зменшення довіри клієнтів. Багато організацій недооцінили ці фактори, що яскраво продемонстрував інцидент.
Вплив встановлених RTO та RPO. Коли затверджені цільові показники часу відновлення (RTO) та точки відновлення (RPO) не відповідають реальним потребам бізнесу, організації часто опиняються в скрутній ситуації. Вони інвестували в плани безперервності бізнесу й відновлення після катастроф (BCDR), але виявляють, що план не працює в реальному житті, коли, наприклад, втрата даних за 24 годин і час відновлення 2-3 тижні стають реальністю. Це гірше навіть за ручне відновлення після збою.
Нещодавній глобальний збій виявив вразливості багатьох організацій у процесах відновлення після катастроф, однак він також надав змогу переосмислити та зміцнити стратегії стійкості даних.
Zerto – передове рішення у сфері відновлення після катастроф із 2011 року, яке захищає деякі з найбільш критично важливих застосунків у світі, забезпечуючи лише кілька секунд втрат даних (RPO). Zerto відзначено численними нагородами, зокрема визнано лідером у Gartner Magic Quadrant for Disaster Recovery as a Service.
Це повністю оркестроване й автоматизоване рішення, яке забезпечує швидке відновлення після будь-якого збою з мінімальними втратами даних (навіть до кількох секунд перед інцидентом). Завдяки HPE Zerto компанії можуть уникнути серйозних фінансових втрат і забезпечити надійний захист своїх даних, гарантуючи безпеку та стабільність діяльності навіть за найскладніших ситуацій.
За докладною інформацією і консультаціями звертайтеся на адресу erc_hpe@erc.ua