Нова українська школа (НУШ) – це школа, до якої учням приємно ходити. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятися висловлюватися та бути відповідальними громадянами.
Про компетентності. Оновлений список компетентностей, яких набуватимуть учні, уже закріплено законом «Про освіту». З-поміж них: інноваційність, екологічна компетентність, інформаційно-комунікаційна компетентність, компетентність у сфері природничих наук, техніки та технологій і навчання впродовж життя тощо.
Невід’ємна частина інновацій. Для того щоб втілювати концепцію НУШ у життя, школам необхідно кардинально змінити підхід до навчання й обладнання. Виробники з багатьох країн світу представили освітянам свої останні розробки. І лише кільком із них після численних досліджень і перевірок компетентними державними органами випала можливість стати частиною інновацій, що відбуваються. З-поміж них — Wonder Workshop, Makeblock та fischertechnik.
Перспективний напрям. Робототехніка — одна з найтрендовіших сфер, що представляє напрям STEAM в освіті.
Абревіатура STEAM поєднує знання та навички з галузей науки (Science), технологій (Technology), інжинірингу (Engineering), мистецтва (Art) та математики (Math), які вдало використовують під час занять із роботами та конструкторами, надаючи дітям розуміння сучасних технологій і практичний досвід їхнього застосування.
Робототехніка, яку сьогодні активно впроваджують у навчальних закладах України, має позитивні відгуки та рецензії від вчителів. Теми, що розглядають діти під час занять, інтегрують до переліку завдань національних олімпіад із програмування та комп’ютерних наук.
Перспективним напрямом розвитку STEAM є освітні хаби. Одним зі значущих проектів останніх років є «Освіторія Хаб». На цій локації працюватимуть демолабораторії для шкіл, а кваліфіковані тренери навчатимуть вчителів впроваджувати найактуальніші освітні рішення в навчальний процес.
Потужним інструментом навчання через гру є Wonder Workshop. За допомогою роботів Dash та Dot учні вже з першого класу навчаються кодувати та кодують у процесі отримання знань із математики, англійської мови, мистецтва, трудового навчання, природознавства й інших предметів.
Dot — це ініціатор:
Код товару: 1-DO01-04
Dash — це дослідник:
Код товару: 1-DA01-05
Dash та Dot можуть спілкуватися між собою, віддавати одне одному команди й навіть грати в хованки. Урізноманітнити гру — змінити вигляд роботів або ж наділити їх новими можливостями — можна за допомогою аксесуарів.
Методичні матеріали для роботів розроблені з урахуванням світових стандартів освіти та дають змогу максимально швидко й ефективно розгорнути кабінет робототехніки в будь-якому навчальному закладі.
Найкращою мотивацією для учнів досягати нових вершин є змагання, які компанія Wonder Workshop проводить щороку. У 2018 році українська команда «К2» посіла друге місце з-поміж 7 800 команд із 69 країн світу.
Makeblock пропонує широкий вибір наборів для мейкерства, винахідництва та творчості. Усі моделі побудовано на базі єдиної платформи, тож їх можна об’єднувати та модифікувати. Разом із Makeblock діти зможуть вивчати закони фізики, принципи роботи сучасних технологій, засвоювати з нуля програмування, основи інженерії та електроніки тощо.
Програмне забезпечення Makeblock — безумовного лідера освітньої робототехніки в Україні та в усьому світі — є ключовою перевагою бренда. Повністю локалізований українською мовою інтерфейс не має аналогів на ринку. Він знижує вхідний поріг для викладачів і відкриває для них безмежні можливості щодо організації навчального процесу. В одній програмі вдало поєднуються та взаємодіють між собою середовища Scratch, Arduino C та Python, а також інтегруються технології IoT, AI, Machine Learning, Cognitive Services, хмарні сервіси, кліматичні дані, Google-сервіси тощо.
Останнього дня цьогорічної виставки СEE та CEE Games 2019 компанія Makeblock вперше провела Make X Starter Ukraine — національні змагання з робототехніки. У турнірі взяли участь школярі різних вікових груп. Застосовуючи концепції STEAM, вони вирішували реальні проблеми людства, з якими можна стикатися щодня, з-поміж яких: забруднення довкілля, безпека харчових продуктів, переробка сміття, вірусні інфекції тощо. Команди проектували, створювали та програмували роботів для виконання різних тематичних місій. Крім коштовних призів, учасники заходу змагалися за можливість взяти участь у фіналі Make Х у Китаї, де боротимуться з командами з 50 країн світу за головний приз — $72 000.
MAKEBLOCK РОБОТКОНСТРУКТОР MBOT S
Код товару: P1010045
mBot S — вдосконалена версія улюбленця багатьох — робота mBot. Швидке збирання, легке підключення та практично необмежений потенціал. Електронні деталі ізольовані та є безпечними навіть для найменших винахідників. Доступним є програмування через мобільний додаток і комп’ютер на Scratch 2.0. За допомогою великої кількості аксесуарів можна створити десятки різних унікальних варіацій робота.
MAKEBLOCK CODEY ROCKY
Код товару: P1030024
Codey Rocky — це програмований робот для STEAM-освіти. Вивчення програмування з ним буде веселим і цікавим для дітей від 6 років. Завдяки легким у використанні компонентам у поєднанні зі структурним програмуванням за допомогою блоків у середовищі mBlock 5 навіть початківці освоять кодування за лічені хвилини. А одним натисканням кнопки графічний код можна перетворити на код мови Python, продовжуючи вивчати програмування на професійному рівні.
MAKEBLOCK МОДУЛЬНИЙ STEAM-КОНСТРУКТОР NEURON CREATIVE LAB KIT
Код товару: P1030021
Набір Creative Lab Kit — найбільший у серії Neuron і містить 30 різних електронних модулів, з-поміж яких: світлодіодний дисплей, камера, ультразвуковий датчик, двигун тощо. Завдяки цим модулям можна зібрати різні пристрої, іграшки й інструменти. Усе, що необхідно, — з’єднати модулі між собою в потрібному порядку. Більш широкий функціонал можна залучити з програмним забезпеченням, що дає змогу програмувати пристрої як заманеться, використовуючи просту та інтуїтивно зрозумілу графічну мову.
MAKEBLOCK РОБОТКОНСТРУКТОР MBOT RANGER
Код товару: 09.00.92
mBot Ranger — потужний навчальний робот-конструктор на Bluetooth-керуванні. За допомогою цього набору можна зібрати такі моделі: всюдихід, що долає будь-які перешкоди; раптор-хижак — триколісний гоночний робот, що їздить і крутиться з неймовірною швидкістю; нервовий птах — двоколісний робот, який всіма силами намагається втримати рівновагу. У моделі використано потужний процесорний блок Me Auriga на основі Arduino Mega 2560, оснащено 5 датчиками та 10 портами для підключення компонентів.
Fischertechnik — унікальні німецькі конструктори для розвитку та розваг. Створена в 1966 році платформа fischertechnik налічує 5 серій різної складності та напрямів для дітей різного віку. Конструктори мають унікальний механізм з’єднання блоків і створені для прикладного навчання. Будуючи прототипи реальних механізмів і пристроїв, учні вивчають дію законів фізики, хімії, принципи інженерії, електроніки та програмування найвищого рівня. Гасло компанії «Будівельні блоки життя» вдало характеризує її рекомендовані. Ці конструктори призначені для навчання дітей різного віку — із дитячого садочка й до університету. Пізнання технологій відбувається через призму створення власних прототипів реальних пристроїв. Не можна краще пояснити дитині принцип роботи телескопа або вітряно електростанції, аніж побудувавши їх власноруч.
Вершиною лінійки конструкторів fischertechnik є автоматизована виробнича лінія, на якій цього року НТУ «Дніпровська політехніка» проводила перші змагання з мехатроніки Interpipe Mechatronic battle 2019. Завданням учнів було автоматизувати виробничі процеси, запрограмувавши високоточне обладнання працювати за специфічних умов виробництва.
СЕРІЯ JUNIOR ADVANCED Junior — конструктори для маленьких інженерів від 5 років. Advanced — серія для дітей від 7 років, що дає змогу будувати прості та функціональні прототипи реальних машин і механізмів.
СЕРІЯ PROFI Серія, що ознайомить дітей від 7 років із розмаїттям технологій і предметів, як-от механіка, пневматика, оптика, електроніка та навіть екологічна енергетика.
СЕРІЯ ROBOTICS. Починаючи від 8 років, діти можуть збирати та програмувати власних роботів, використовуючи зручне графічне середовище на планшеті або ПК. Серія Robotics вирізняється увагою до деталей та прикладним ухилом.
СЕРІЯ EDUCATION. Це зібрані моделі, що імітують реальні виробничі установки, як-от автоматичний склад, конвеєр, штампувальна машина — ідеальні для навчання старшокласників і студентів.
XYZprinting
Ще одним перспективним напрямом для впровадження інновацій у сучасну освіту є використання 3D-принтерів. Цей напрям вже обрали для роботи передові школи України.
Одним із найбільших проектів з оснащення 3D-принтерами навчальних закладів за останні роки став проект закупівлі для львівських шкіл, який реалізовано два роки тому. 3D-принтери у Львові передали до технологічних майстерень, кабінетів робототехніки, що тільки почали створювати в місті, до кабінетів інформатики, біології та хімії.
На уроках «Технології» 3D-принтер використовуватимуть для прототипування виробів, створення макетів і реалізації власних проектів учнів. Також на ньому можна буде друкувати безліч корисних невеликих предметів, наприклад, шухлядки для дрібниць, пристосування для пайки та кріплення для інструментів.
Також 3D-принтер має бути обов’язково й у комп’ютерних класах. Вивчення 3D-моделювання можливе лише за допомогою комп’ютера, адже для роботи з 3D-принтером необхідна спеціальна програма — слайсер, що перетворює 3D-модель на робочу програму для принтера. У 3D-принтерах XYZprinting таку спеціальну програму постачають разом із технікою.
Застосувати 3D-принтер можна навіть на уроках хімії. Наприклад, для наочності викладач може показувати 3D-моделі молекул або певну реакцію, використовуючи надрукований посуд (реагенти не мають реагувати з пластиком). А можна запропонувати кожному учневі надрукувати пробірку і проводити в ній реакції та досліди.
Приклад «інженерного» класу можна взяти за зразок нового стандарту навчання. Це більше стосується шкіл із науково-технічним ухилом: фізика, математика та інформатика. У таких класах є можливість вивчення класичних дисциплін технічних вишів: приладобудування, машинобудування, конструювання, радіотехніка та програмування. Обладнання, що застосовують, і техніка не мають поступатися рівню лабораторії: радіодеталі, інструменти для пайки, інструменти для гравірування та випалювання (фреза, лазер), ЧПК-верстати, комп’ютери і, звичайно ж, 3D-принтер, бажано в комплекті з 3D-сканером. Компанія XYZprinting пропонує дві моделі 3D-принтерів (da Vinci Junior 3 in 1 та da Vinci 1.0 PRO 3 in 1), які відразу мають вбудований 3D-сканер, а додатково можуть бути оснащені ще й лазерним гравером. Школи можуть придбати такий багатофункціональний пристрій за помірною ціною.
Переваги впровадження 3D-технологій в освітній процес
3D-принтер XYZprinting da Vinci 1.0 PRO 3 в 1 Wi-Fi.
Код товару: 3F1ASXEU01K
3D-принтер XYZprinting da Vinci 1.0 Professional Wi-Fi.
Код товару: 3F1AWXEU01K
3D-принтер XYZprinting da Vinci 2.0A Duo.
Код товару: 3F20AXEU01B
3D-принтер XYZprinting da Vinci Color.
Код товару: 3FC1XXEU01B
3D-принтер XYZprinting da Vinci Color AiO.
Код товару: 3FC1SXEU00G
3D-принтер XYZprinting da Vinci Junior 2.0 MIX Wi-Fi.
Код товару: 3F2JWXEU00F
3D-принтер XYZprinting da Vinci miniMaker.
Код товару: 3FM1XXEU00D
3D-принтер XYZprinting da Vinci Nano.
Код товару: 3FNAXXEU01B
3D-принтер XYZprinting da Vinci Super Wi-Fi.
Код товару: 3F1SWXEU00C